21 juli 2013

Om du inte sagt orden

Jag är lika mjuk som natten
Lika hård som dagen
Men för det mesta lika melankolisk som allt där emellan

Det skapar något som inte går att lösa
Jag blir den klyschiga gåtan
"att älska mig, tar skada på dig, hur löser vi detta?"

Jag skriver "jag är inte god, jag är inte ond" i din säng
Detta blir ett avslut dedikerat till början
Varför måste jag ännu en gång förlora för att inse att jag alltid vinner?

Jag drömmer om din gloria under nätterna
Sitter på bussar fyllda av främlingar och inser att jag skapar tårar
Jag har delat ut tårar, som god
Jag har delat ut tårar, som ond
Jag har låtit främlingar på fyllda bussar blöda i min ondska

Du borde veta att jag inte är bra
Du borde veta att jag inte har några svar
men istället skapar du nya tider
tider där godhet inte får plats

Du vill ha mig svart och hård som dagen
Detta blir en gåta du aldrig kommer lösa

Inga kommentarer: