27 juni 2013

Kanske kommer det aldrig en tid som den du längtar till
Kanske kommer det aldrig en möjlighet som du väntar på
Kanske kommer det aldrig en tid då regnet slår mot din hud

Det kommer aldrig en tid som anser att du är mer värd
Det kommer aldrig en tid då dina skratt är högre än någonannans
Det kommer inte en tid då du är på den högsta toppen och aldrig kollar ner

Jag önskar mig en tid då tiden inte spelar någon roll
Jag önskar mig en tid då vi springer snabbare än tiden
Jag önskar mig en tid då inget någonsin spelat någon roll
Jag önskar mig en tid då jag aldrig önskat mig något annat

Jag tror inte på någonting förutom oss
Jag tror inte på någonting förutom det vi kommer klösa sönder världen med
Jag tror inte på någonting förutom månen
Jag tror inte på någonting förutom den obetydliga i ett större sammanhang
Jag tror inte på någonting förutom min vinterhud
Jag tror inte på någonting förutom dina händer när de skapar

Jag älskar kosmos
Jag hatar när molnen skymmer vintergatan

Inga kommentarer: